Hall-anturin testaus/muuta kivaa ongelma-auton

Ongelmia auton käynnistymisessä - Megane - Suomi24 Keskustelut

Virranjakajankannessa puolanjohto palanut, josta seurauksena ykk-anturi rikki, tuli myös vaihdettua puola. Taas toimii. Eli ECU lukee tuota signaalia. Siihen liittyen olisin kysynyt neuvoa viisaammilta: - Polttoainepumpun rele taitaa olla vasemman ajovalon takana, rele jossa on suleke kiinni? Mulla oli Vectrassa pari vuotta sitten sama vika, samat oireet täysin. Olisi aivan amerikkaa jos vielä olisi kuva k.o kohdasta. Kiitos tiedosta etukäteen. jv1000. Eli merkkiliikkeessä vaihdetaan sekä anturi, että liitin. Pystykös sen MAP-anturin toiminnan diagnosoimaan jotenkin. Kun ois oma talli niin kyllä tuo itse vaihtaminen olisi kannattavampaa. Anturin pystyy myös mittaamaan, arvo pitäisi olla noin 200 ohmia.". Clio-98 (1.4) ja samat oireet. Puusilmä ei kuitenkaan löydä asentotunnistinta edes tuon yllä olevan kuvan avulla.: Minne päin pitäisi katse suunnata alla olevassa kuvassa. Nesteetkin pysyi sisällä kun vaihdoin lohkarille menevät letkut. _____. Nokka-akselin ykk-anturin (ykk=yläkuolonkohta) vaihdolla korjaantui tuo ongelma/vika. Nuo virranjakajathan ei tavallisesti juuri mitään maksa eli …. Hall anturi virranjakajan kyljessä (sisällä) voi myös olla viallinen, joskus lämmettyään oireilee tollain. Viallinen nokka-anturi sallii moottorin startin pyörittämisen muttei polttoaineen syöttöä viisi- tai useampisylinteriselle moottorille. Paikka on niin ahdas ja piilossa että on turha kuvitellakaan voivansa mitata vastusta sen enempää kylmänä kuin kuumana. Toki paljon alempana kuin kuvassa, keulasta katsottuna. Sytytyksenohjaus ottaa moottorin kulma-asennon k.o. anturin kautta eikä ECU tiedä missä vaiheessa pitää kipinää antaa jos asentotietoa ei tule. Oireet kuulostavat melko samalta kuin itsellä ISC sanoi sopimuksensa irti toki tällöin kierrosheittely oli paljon suurempaa, muistaakseni mitään vikakoodia C40 ei tällöin edes tullut, mutuilua mutta kannattaa tarkastaa kuitenkin. Niillä on tapana kaatua saappaat jalassa eivätkä ne sen tehtyään enää nouse kuolleista.

Ykk Anturi Oireet

Keskustelupalsta Motonet Oy katso viestiketjua

405 - Ei käynnisty kampiakselin asentotunnistin

No pitkästä aikaa tuli XM:ään ihan oikeata vikaa. Netistä olen lueskellut juurikin tuosta tyhjäkäyntisäätimestä, kaasuläpän asentotunnistimesta ja lamda-anturista tämänkaltaisten ongelmien aiheuttajana. Ei lieneen kauhean vaikea vaihtaa itse, mitä puhuivat tuolla Opel-forumilla. Että hetken aikaa saa startata että lähtee käyntiin ja kun lähtee käyntiin niin tehot ovat hukassa ja 1-2 sekunnin välein nykii ihan joka vaihteella. Ei mennyt takuuseen, kun tuo osa oli jo kertaalleen vaihdettu Kanadan "Veholla" ja oli mennyt siellä takuuseen, eli kuulemma takuu ei jatka takuuta. Kaikki oireet poistui kun käytin kaasuläpän irti kaikkinensa. Motonetistä näköjään löytyy tuohon Clioon kahta eri …. Elämä et tää on haastavaa. Lueskelin manuaalista että jos ajoitusanturilta (HALL anturi nokkapyörien alla) ei tule ajoitus-singnaalia kahdella perättäisellä moottorin pyörähdyksellä syttyy ruiskun varoitusvalo. Aluksi kuvittelin että kierroslukumittarin heräte tulee kampiakselin ykk-anturilta mutta sitten kun avasin motonetin sivun niin näin tällaisen: YKK-anturi PSA kampiaks 7710-> 10-9149 1,1-1,6 YKK-anturi/KAMPIakseli (ei 16V, PSA-#1920.5T) [1999 - 2009] 29.90 €. Vikakoodi Vika Vian syy Oireet 1-1-1 Kaikki kunnossa! 1-1-2 LH viallinen LH-ohjausmoduulivika Ei oireita. Jos nyt ongelma poistuu niin kuin nyt hyvältä näyttää, 100-150 euroa on halpa hinta siitä. Ei kyllä pienintäkään hajua missä vika oli kun kaikki oli kunnolla paikallaan mitä kokeilin kaikki ennen irrotusta. Varaosat Volkswagen / VW Golf IV 1998-2003 / Variant-IV 1999-2006.

Ensin avaat sylintein kannen, neljä pulttia ja sitten sieltä otat pois pako- ja imuventtiilin ja sieltä löytyy nokka-akseli ja sen hihna tai ketju, Sieltä päältä löytyy anturi johtoineen, joka menee tietokoneeseen, joka on siinä vieressä. Joka tapauksessa anturi ja joku liitin (joka anturin vaihdon yhteydessä, bilian varaosamyyjän mukaan, on myös syytä vaihtaa) on nyt hankittu. 58 30 euroa sain pulittaa osista, vaihto lienee pienehkö työ. Meidän 2,0 primerassa meni tuo kampuran asentotunnistin 198tkm kohdalla. Tunnistin oli sangen hankalassa paikassa, moottorin takana niin ettei yläkautta nähnyt, juuri ja juuri yletti sormen päillä kun purki imuputkistot pois edestä (lähinnä sen takia täyty purkaa että sai käden väännettyä oikeeseen asentoon) alakautta oli muistaakseni raidetangot yms niin pahasti edessä ettei. Missä mahtaa olla megane 1,4-16v ykk anturi, siis kampiakselin asentotunnistin anturin paikka. Kun en oikein usko että taas olisi mennyt sytkä-yksikkö. Ei tule kipinää, jos YKK-anturi on rikki. Testaamatta on oikestaan enään vaan ykk-anturi ja tuo hall,sekä tietystikin tuo ajonesto mut sen verran siinä on eloa et kun nappasin boksin siitä pois niin ei tapahtunut enään yhtään mitään ja samalla avasin sen boksin ja ei ainakaan mitään mustuneita komponentteja näkynyt tai todella huonoja juotoksia:-? Mittaa anturin vastus ( ohjearvo ? ) - jos ääretön viallinen anturi 4. Vikakoodien luku voisi helpottaa kovasti jos joku antaa ohjausboksille käsittämätöntä dataa. Ilmoittele sitten kuin vika löytyy mikä siellä heitti ihan mielenkiinnosta. Sait oikean osan, eli uudenmallisen anturin ja siihen sopivan muutosjohtosarjan mikä on pakko vaihtaa jos haluaa autonsa toimivan jatkossa. Vs: Ykk-anturi, tulpat, puolat, tulpat, bensapumppu, kaasuläppäkotelo vai ne kaikki. Lisätietoja: Kulutus on noussut, hetkellinen kulutus kun ajaa 50kmh 4 vaihteella näyttää yli 8l/100km. 100 vauhdissa taas aika normaali 7l/100 km paikkeilla. Lisäksi moottori jarrutuksissa kulutuslukemat ei tipu nollaan. Merkkivalo ei syty minun tapauksessani muuta kun laitettaessa autoon virrat päälle. Nokka-akselin asentoanturi ( CPS, Camshaft Position Sensor ) säätää sytytyksen ajoitusta. Tuottaa siniaaltoa jota voi mitata …. Miulla on tuo nissan primera P12 2003 1.8 wagon ja siihen nyt kahesti vaihettu tuo nokka-akselin asentotunnistin. Hall-anturi sijaitsee yleensä virranjakajan sisällä, ja sen tehtävänä on kertoa ohjausyksikölle, milloin antaa kipinä. Vanhemmissa katkojan kärjillä varustetuissa sytytysjärjestelmissä ei hall-anturia ole. Katkojan kärjellisiä virranjakajia käytetään vielä joissain 1980-luvulla valmistetuissa moottoreissa. Sillä ei ole mitään merkitystä että onko vaihde päällä vai ei kun starttaat. Asentotunnistin on ilmeisesti sama asia kuin YKK-anturi. YKK-anturi Opel-16V 10-9213 1,8-16V 94->98 YKK-anturi/NOKKAaks soikealla liittimellä jos vaihdettu korjaussarja (Aito GM, C18XE) [1994 - 1998] 99.90 €. välillä saa hangata vähän pitempään.uusi anturikin on aivan kiinni lohkossa tais yhessä vectrassa olla samat oireet ja jossa anturi ei aivan ollut menny kiinni lohkoon kun. Tehot ja vääntö hukassa, Golf IV - VAGarena. Tarinaa autoilustani Opeleilla vuosina 1997 - 2013, Alkoi Astra käymään kolmella sylinterillä = kannenpaffi + ykkösmäntä rikki. Kumma ettei ainakaan mulla sytyttänyt sitä ruiskun häiriövaloa ennen kuin anturi oli täysin dööd. Tuntui tosiaan tuota käyntiinlähdön vaikeutta lukuunottamatta pelaavan niin kuin ennenkin. _____. Varaosat autoon Volkswagen Golf, VW Golf. Motonetissa on laaja valikoima autovaraosia ja autotarvikkeita edullisesti. Sama toistetaan lähestyttäessä YKK:ta toiselta puolelta ja taas merkki lohkoon. En ole koskenut, vielä, vasemmalla olevaan 909 anturiin. Hinta motonetissä n.38e. pensatankkiin menevä imuletkukin voi olla löysä, heiluu ja voi aiheuttaa nuo oireet.-markku-. Virranjakajan hall tai induktiivinen anturi ohjaa erillistä sytytysmoduulia, muistaakseni ne oli boschin laitteissa seitsemän napaisia, kuitenkin seuraamalla anturin johtoa. Eilen kaksi tuntia seisottuaan ei lähtenyt enään kuin kolmella käymään. Tässä taas nainen tarvitsisi hädässä apua. Omistan tuommoisen 1.6l 8v opel astra G:n. Ongelmaksi on nyt tullut tuommoinen säksätyksen ja naputuksen sekainen ääni, joka on pahentunut kokoajan. Terve väykkä on seissy nyt viikon kun ollut muita kiireitä.mikä anturi on sielä koneen takana laatikon kiinnitys kohdan lähellä,kun ajaa koneen lämpöseksi ja odotta n20mi. Mulla lähes vastaavat oireet korjaantu tulpanjohdot vaihtamalla. Oireet sopisi sytkäyksikön pimenemiseen. 205 S16, Mersu E300 T Hybrid, Porsche 944 hidas ja harmaa Rekisteröitymättömät käyttäjät eivät voi kirjoittaa viestejä. 205GTi 1.9 kat lopetti yhteistyön 20.09.2010 21:36 #1065. Emery. Vectraan tuo maksoi vajaa 200€ työ+osat.

Kommentit

Suositut tekstit